REPTES DEL PEV


Al llarg del procés d’elaboració del Projecte Educatiu de Vila de Masquefa, tant de la fase de diagnosi com del Primer Fòrum d’Educació de Masquefa, s’han anat detectant i fent palesos diversos objectius, expectatives i línies de treball en relació al PEV.

A partir de totes aquestes idees i de l’anàlisi dels diversos documents de diagnosi, la proposta dels resptes del PEV com a instrument per avançar cap a una vila educadora, són:


Per intentar assolir aquests reptes el PEV de Masquefa defineix els eixos estratègics de treball  i la manera d’organitzar-se per desenvolupar aquesta tasca.

Els eixos estratègics marquen aquelles grans línies d’actuació en les que ha de treballar el Projecte Educatiu de Vila. Aquests eixos corresponen, per tant, als grans àmbits d’actuació del PEV.


Però a més dels eixos estratègics, el PEV també estableix un model organitzatiu que permet desenvolupar les línies d’actuació i els objectius definits.
És important que aquesta manera d’organitzar-se s’adapti a la realitat social del municipi, és a dir, als agents i als recursos educatius existents a Masquefa.

A continuació, es plantejen els eixos estratègics i les línies que es desprenen:

Eix 1: Una escola ben dotada, oberta i en xarxa

Un primer eix estratègic per fer de Masquefa una vila educadora és treballar entre tots els agents del municipi per assolir una escola més ben dotada, més oberta i que treballi més en xarxa amb la resta d’agents.

Per això és necessari treballar, en primer lloc, per adaptar l’oferta formativa i els equipaments escolars a les necessitats del municipi i millorar-ne la qualitat.

En segon lloc, cal treballar per aconseguir una escola més permeable i oberta a la vila, a les famílies, a l’entorn, etc.

Finalment, cal avançar cap a una escola que treballi més en xarxa amb la resta d’agents educatius del municipi per posar en comú recursos, activitats i estratègies.


Eix 2: L’educació més enllà de l’escola

Un segon àmbit estratègic de treball és l’educació més enllà de l’escola.

Aquest eix hauria de treballar, en primer lloc, per disposar d’un oferta formativa més completa, més ajustada a les necessitats i les demandes de la ciutadania i que sigui oberta i accessible per a tothom.

En segon lloc, aquest eix estratègic hauria de treballar per posar en valor els recursos educatius existents al municipi, optimitzar-ne el seu ús i crear-ne de nous per atendre els objectius i les necessitats de la població.


Eix 3: Els valors educatius i convivencials


Un tercer eix estratègic es centra en la definició i promoció d’un marc de valors compartits.

En primer lloc, cal definir de manera col·lectiva entre tots els agents educatius els referents i valors educatius que es volen promoure per fer de Masquefa una vila educadora.

A partir d’aquí, en segon lloc, cal la implicació de tots els agents educatius del municipi per promoure aquests valors i aplicar-los als respectius àmbits d’activitat.


Eix 4: Masquefa, un vila on viure

El quart eix estratègic proposa treballar per fer de Masquefa una vila en la que tothom se senti part i hi participi.

En primer lloc, cal treballar per promoure el sentiment de pertinença i de implicació de tothom en la vila.

En segon lloc, cal promoure el coneixement mutu, el bon veïnatge i la cohesió social entre tots els vilatans i les vilatanes.

En tercer lloc, cal promoure la participació i la implicació activa dels diferents agents en els afers col·lectius de la vila.

Finalment, caldria dotar la vila dels elements de centralitat que afavoreixin la vida social i la vitalitat del municipi, superant les inàmiques de vila dormitori i la fragmentació territorial.





EIX PRIORITZAT - "Masquefa, una vila educadora"


Al llarg del procés d’elaboració del PEV s’han recollit i generat moltes idees i propostes per avançar cap a un model de vila educadora.

A partir dels eixos estratègics proposats, a continuació es mostra l'eix que el Grup Impulsor, mitjançant un procés dinàmic i participatiu, va prioritzar i que la Comissió Política va validar.

Aquest eix "Masquefa, una Vila on Viure", no pretén ser un pla d’actuació sistemàtic sinó una primera ordenació de les aportacions generades en funció dels eixos estratègics proposats que pugui servir d’orientació per a l’elaboració del pla d’acció del PEV.